2005-08-04 – Finland trip

Donderdagmorgen 4 aug. om 10.30 uur vertrek vanaf Schiphol naar Kopenhagen. Hier was het twee uur wachten op de doorvlucht naar Vaasa. Dit was een binnenlandse vlucht met een klein vliegtuigje met twee propellers. Ik dacht als dat maar goed gaat. Hier konden maar ca. 50 mensen in. Vanaf het vliegveld in Vaasa gingen we met een bus naar het hotel. Rond 17.30 uur waren we in het hotel. Na het uitdelen van de kamersleutels heb ik gauw mijn spullen uitgepakt. Daarna heerlijk op het terras een pilsje gedronken. Hier zijn dat glazen van bijna een « liter. Ook werden de startkaarten uitgedeeld. Rond 19 uur liepen we de openingsmars. In totaal waren het maar ca. 400 wandelaars. Daarna ging ik met een paar anderen een pizza eten. Vrijdag na het ontbijt gingen we om 11 uur met de bus naar de start. Die  was pas om 12 uur voor de 1e wandeldag. De 2e en 3e wandeldag was de  start om 9.30 en om 9 uur. De routes gingen afwisselend langs wegen, door bossen en langs water. De natuur is daar heel mooi. Alleen kwam je onderweg niet veel tegen waar je even kon zitten. qua verzorging kon je drinken en een pannenkoek kopen. Ja ja, we moesten alles betalen. De eerste twee wandeldagen hadden we mooi weer. Maar de 3e dag hadden we regen vanaf de start tot aan de finish. Het laatste stuk kwam het er met bakken uit. Op zaterdag kregen we een `Walkers Dinner` en een Blarenbal. Zondagmiddag was het IML-uitreiking. Maandagmorgen weer huiswaarts en `s avonds was ik lekker op tijd thuis.