2012-10-13 herfstkleurentocht te Hoofddorp

Met WIEGO naar Herfstkleurentocht in Hoofddorp

Op zaterdag 13 oktober 2012 vertrok WIEGO met 33 wandelaars naar Hoofddorp om daar  deel te nemen aan de 20e Herfstkleurentocht. Om even na half 10 vertrokken de wandelaars van WIEGO vanuit Sportcentrum Health City, om de 5-10-15 of 25 km. af te gaan leggen. Na het vertrek uit de sporthal ging na het hek meteen links door het Arnolduspark naar de Wieger Bruinlaan. Men wandelde voornamelijk over fiets -en voetpaden. Na het oversteken van de Burg. Pabstlaan wandelde men over een kronkelend schelpenpad naar de Purmerstraat. Vervolgens ging men door de bebouwde kom, langs de flat “Yvonne” en door de tunnel naar de Geniedijk. Men ging vervolgens via de “Hoeve”-buurt naar het Haarlemmeersebos. Hierna kwam men bij het recreatiegebied “Groene Weelden”. Vervolgens ging het onder verschillende viaducten door naar het winkelcentrum ’t Paradijs, waar een rust was in de snackbar. Na de rust ging het over de tegenovergelegen brug via bospaden en even tussen de woningen door naar Oostzee. Hierna kwam men op de Geniedijk, waar men even vanaf ging om er verderop weer op terug te komen. Daarna ging het naar het centrum, waar men langs het standbeeld van Dik Trom, achterste voren op zijn ezel, kwam. Na langs het Gemeentehuis gewandeld te hebben, kwam men via de Orchideeënroute bij de fruittuinen, om vervolgens richting station te wandelen. Bij de lantaarnpaal 3A ging het linksaf een voetpad op en wandelde men verder over diverse voetpaden naar de kinderboerderij. Na de kinderboerderij ging het weer over diverse voetpaden en over een kinderspeelplaats naar het Arnolduspad. Hier ging men bij lantaarnpaal 9A rechtsaf en op het einde van dit pad stak men de weg over en voor de bushalte een trapje af en vervolgens langs een speelveld naar het Arnolduspark en het einde van de wandeling. Men vond de tocht zeer mooi. Maar in tegenstelling tot een week daarvoor, vertrok men nu zonder dat het regende. Het begon pas even voor 12 uur te regenen. Volgens Kees was dat normaal, want de Bredase kermis begon en dan regende het altijd een hele week.